vrijdag 14 april 2017

Blaffer



De gangster wordt kwaad. De biljarter legt zijn keu neer, de naald van de pick-up hapert, de paaldanseres verlaat haar paal, in de koelkast stremt de melk, de barmeid ontvliedt de bar, in de kelder loopt het vat af, tooghangers drossen de toog, de tijd bevriest… ’s Mans ogen rollen in hun kassen, het bloed trekt weg uit zijn gelaat en verzamelt zich op zijn voorhoofd in een ader die op springen staat. Ik wist niet eens dat een mens daar aders heeft. Eerst denk ik er nog aan om hem op z’n gezwollen ader te wijzen, tegelijk besef ik dat zo’n zwelling voorbode van het ergste is en dat ik vlug moet handelen. Ik trek mijn blaffer uit de holster, richt de loper op de gezwollen ader en schiet de lader leeg. Massa’s bloed en bij nader toezien ook een beetje hersenen.

Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: